مهندسي مكانيك خودرو
مهندسي مكانيك خودرو



 

الف) مدار R-F

یک مدار فرستنده (که در سیستم های جدید فرستنده وگیرندهR F(SENDER & RECEIVER) میباشد ) عمل ارسال و دریافت سیگنال و فرکانس رادیوئی با لا را انجام می دهد م حدوده کارکرد ترانسپوندر در باند ها ، فرکانس UHF بوده و یک فرستنده ضعیف حدود کمتر از mw 1 با برد حد اکثر 30 متر می باشد ( شامل مدار مدولاتور و دمدولاتور)

 

ب) حافظه Memory

حافظه ترانسپوندر یک حافظه چند بیتی خواند نی و نوشتنی (Read/Write) است که اطلاعات به صورت سریال در آن قرار داده شده و همانطور هم دریافت می شود .

 

ج) میکروکنترولر Microcontroller

میکروکنترولر در حقیقت مغز اصلی دستگاه ترانسپوندر می باشد و عمل پردازش توسط آن انجام می گیرد .

عمل دریافت و شناسائی و همچنین تولید کدها را انجام می دهد و در ضمن نوشتن در حافظه و خواندن کلید ها و ریموت را نیز انجام می دهد . میکروکنترولرهای مورد استفا ده در ریموت (ترانسپوندر ) جزء ضعیف ترین و کم سرعت ترین میکروکنترولرها در خانواده خود می باشد.

د) باطری

عمل تغذیه و پشتیبانی ترانسپوندر با باطری می باشد که اغلب یک باطری 3 ولتی است.

در بعضی از سیستم ها ، ترانسپوندر فاقد باطری بوده و انرژی لازم جهت راه اندازی مدار از فرکا نس های رادیوئی ارسالی از خودرو به دست می آورد.معمولاٌ ترانسپوندر را داخل یک جعبه و فریم پلاستیکی کوچک جا سازی کرده و روی خودرو جا سازی می کنند

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 6 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط خشنود دولت |